Thirteen

by

Assalamualaikum.

Malam ni rasa macam nak cakap soal hati kejap.
Hari tu, dah cut hubungan hati dengan seseorang.
Aku sayang dia. Sayang sangat. Susah senang, selalu dia ada.
Selalu dengar cerita, tangis dan tawa.
Semua benda dikongsi.

Dia suka aku.
Aku juga jatuh cinta dengan dia. Tapi, aku tak pernah mengaku secara terus terang.
Sebab, ego. Sebab, takut dilukai. Sebab, takut tak boleh nak commit in a relationship.
Walaupun dia selalu bagi hint yang dia nak aku dgn dia ada something yang more than friends.
More than just bestfriends.
But I keep him in the friendzone and built walls around myself.

Sehingga suatu hari,
Rasa patah hati dengan dia. Rasa macam left out. Rasa macam aku bukan untuk dia.
Tiba2 rasa macam tu. Tanpa diminta.
Dan terjadilah perang dingin antara kami.
Tak semena2, terdetik dalam hati aku suatu perkara. Mungkin betul, dia bukan untuk aku. Maka,

Dan suatu malam,
Aku whatsapp dia. Yes, aku yang whatsapp. Allahu. Masa tu rasa macam dah musnah segala benteng ikhtilat yang aku cuba bina :( Tapi, aku taknak teruskan perang dingin. Ikhtilat perlu dijaga, tapi silaturahim persahbatan tu jangan sampai putus.
Aku terangkan pada dia, keadaan aku. Apa yang aku rasa. Aku mintak dia faham beberapa perkara.
Alhamdulillah, dia tak marah kat aku, dan dia faham keadaan aku. Maka selesailah masalah kami.

Bermula hari tu, aku cuba kuatkan hati untuk lupakan dia. Doa pada Yang Esa agar diberi kekuatan untuk lupakan dia. Demi menjaga hati yang satu ni.